- Arval ogłasza ewolucję swojego modelu biznesowego. Czołowy gracz rynku długoterminowego wynajmu pojazdów z pełną obsługą zamierza stać się liderem rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności.
- Cztery innowacyjne oferty Arval kierowane są do szerszej grupy potencjalnych odbiorców – nie tylko firm, ale też ich pracowników, klientów indywidualnych i partnerów.
- Firma stawia sobie ambitne cele na 2025 rok: 2 miliony wynajętych samochodów, w tym 500 000 pojazdów zelektryfikowanych.
W kierunku nowego świata zrównoważonej mobilności
Przez ostatnie 30 lat, dzięki wsparciu grupy BNP Paribas, Arval budował swoją pozycję na rynku długoterminowego wynajmu pojazdów z pełnym zakresem usług. O ugruntowanej pozycji lidera tego rynku, może świadczyć średni wzrost wynajmowanej przez Arval floty o 7,4% w ciągu ostatnich 5 lat, a także imponujący przyrost liczby wynajętych pojazdów o 6,6% we wrześniu 2020 roku, pomimo pandemii COVID-19.
Dotychczasowe doświadczenie i wiedza pozwalają jednak na kolejny krok. Bazując na sukcesie poprzedniej pięcioletniej strategii, Arval przeprowadził w 2019 roku gruntowny przegląd rynku i własnych działań. Wyniki potwierdziły, że oczekiwania klientów względem mobilności i jej wpływu na środowisko naturalne uległy głębokiej zmianie. Arval jest gotów odpowiedzieć na te potrzeby i w pełni uwolnić swój potencjał.
Ostatnie miesiące, gdy cały świat żył niemal wyłącznie tematem pandemii COVID-19, dodatkowo umocniły firmę w przekonaniu, że zmiana modelu biznesowego to właściwy kierunek. Dzięki niezwykle otwartym klientom, lokalnym partnerstwom oraz dzięki nowemu, ambitnemu planowi strategicznemu, zbudowanemu w oparciu o testowanie nowych rozwiązań i wyciąganie wniosków, Arval pozostaje o krok przed konkurencją.
– Strategia „Arval Beyond” to pięcioletni plan, który łączy nasz nowy sposób myślenia, z silnymi ambicjami, by nie tylko wzmacniać nasz dotychczasowy model biznesowy, ale też wykraczać poza niego i stać się wzorem w zakresie zrównoważonych rozwiązań dla mobilności – mówi Alain Van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval. – W ramach nowego podejścia zobowiązujemy się do zapewnienia naszym klientom zintegrowanego doświadczenia mobilności, wsparcia w procesie transformacji energetycznej, prostych i elastycznych usług oraz do współtworzenia wartości dodanej i innowacyjnych ofert z naszymi nowymi partnerami – dodaje.
Plan strategiczny „Arval Beyond”
„Arval Beyond” to strategia firmy obejmująca ambitne cele na okres do 2025 roku. Należą do nich:
- Wzrost floty Arval: 2 miliony wynajętych samochodów;
- Aktywność w obszarze CSR i transformacji energetycznej: 500 000 pojazdów zelektryfikowanych we flocie, redukcja emisji CO2 o 30% względem roku 2020, Arval firmą neutralną pod względem śladu węglowego;
- Zmiana modelu biznesowego Arval z koncentracji na wynajmie długoterminowym samochodów na szerszą koncepcję mobilności: Arval będzie proponować swoim klientom zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności we wszystkich krajach, w których jest obecny.
Pośród inicjatyw opracowanych, by zrealizować wymienione cele, powstały cztery nowe oferty odpowiadające zapotrzebowaniu klientów na zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, obejmującej samochody i nie tylko:
- 360° Mobility: to oferta, która przekształca Arval z firmy skupionej na samochodach w dostawcę rozwiązań z zakresu szeroko pojętej mobilności. Dzięki tej propozycji Arval zapewni wszystkim swoim klientom korporacyjnym na całym świecie i ich pracownikom zrównoważone i najnowocześniejsze formy mobilności. Oferta zawiera takie rozwiązania, jak wynajem długoterminowy rowerów elektrycznych i inne z zakresu mikromobilności, car sharing, aplikacje z zakresu Mobility as a Service (MaaS), itp. W 2025 roku, Arval zaproponuje alternatywne i zrównoważone produkty lub usługi w zakresie mobilności w każdym kraju, w którym jest obecny.
- Good for you, Good for all: Arval dąży do tego, aby stać się liderem w transformacji energetycznej i zrównoważonym rozwoju, pomagając klientom chronić środowisko naturalne i współtworząc bezpieczniejsze drogi. Dzięki zintegrowanej ofercie pojazdów elektrycznych, Arval znosi utrudnienia zwykle związane z ich posiadaniem i ułatwia ich wprowadzenie do floty (wynajem pojazdu elektrycznego w połączeniu z rowerem elektrycznym, możliwość zamiany na pojazd z silnikiem spalinowym przez kilka tygodni w roku, technologia Vehicle-to-Grid umożliwiająca przesyłanie prądu z pojazdu do sieci itp.). W ramach oferty Arval proponuje też programy bezpieczeństwa drogowego Arval i obniżkę składki ubezpieczeniowej dla pojazdów wyposażonych w zaawansowany system wspomagania kierowcy. Pakiet Good for you, Good for all, przybliży Arval do osiągnięcia celów związanych z ekologią i bezpieczeństwem (500 000 zelektryfikowanych pojazdów do 2025 roku, redukcja średniej emisji CO2 we flocie o 30% oraz spadek ogólnej liczby wypadków o 10%).
- Connected & Flexible: Arval buduje prostszą i bardziej zintegrowaną ofertę wynajmu, która oparta jest na połączeniu nowych technologii i usług. Umożliwi ona kierowcom łatwe i przyjemne wejście w nową erę mobilności. W pakiecie Connected & Flexible Arval oferuje nowe usługi, takie jak automatyczna płatność za parking uliczny, zdalna rezerwacja myjni, dostarczanie paczek bezpośrednio do bagażnika samochodu bez obecności kierowcy, usługa asystenta głosowego (pomoc w znalezieniu warsztatu lub stacji benzynowej, wezwanie pomocy drogowej), itp. Do 2025 roku, ponad 80% floty Arval będzie oferować szerszy zestaw usług, ułatwiających życie kierowcom.
- Arval Inside: Od momentu powstania firmy Arval w 1989 r., partnerstwa są częścią jej DNA. Filozofia Arval Inside polega na dzieleniu się z wybranymi partnerami wiedzą z obszarów, w których mamy największe doświadczenie, aby wspólnie budować bogatą i innowacyjną ofertę. Proponujemy model win-win-win, w którym oprócz Arval i partnerów zyskują przede wszystkim nasi wspólni klienci. W 2025 roku, 100% oddziałów Arval na świecie będzie mieć zawarte partnerstwa z międzynarodowymi lub silnymi lokalnymi graczami.
– Rok 2020 nie należy do najłatwiejszych dla całego biznesu. Dlatego cieszy nas, że Arval mimo zawirowań wywołanych przez pandemię COVID-19, wciąż się rozwija i pomaga klientom w powrocie do normalnego funkcjonowania. To m.in. zasługa dobrze opracowanej strategii. Nowy plan na kolejne pięć lat daje nam również solidne podstawy, by wyznaczać rynkowe trendy i odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – Polska, jako jeden z ośmiu największych rynków Arval, jest wśród krajów, w których dostosowane do lokalnych oczekiwań rozwiązania w zakresie nowej mobilności wprowadzane są bardzo szybko. W 2020 r. zaoferowaliśmy naszym klientom m.in. długoterminowy wynajem rowerów elektrycznych, biznesowy car sharing i wynajem konsumencki. Wkrótce będziemy wdrażać kolejne usługi zapowiedziane w strategii „Arval Beyond”, by polscy kierowcy mogli w pełni przekonać się o zaletach zrównoważonej mobilności – dodaje.
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Goworek – agnieszka.goworek@arval.com - +48 22 45 45 500
O Arval:
Arval specjalizuje się w wynajmie pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z 1,3 mln pojazdów na całym świecie (grudzień 2019 r.). Każdego dnia ponad 7 000 pracowników Arval w 30 krajach oferuje klientom – od dużych międzynarodowych korporacji po mniejsze firmy i indywidualnych klientów detalicznych – elastyczne rozwiązania, które sprawią, że podróże staną się bezproblemowe i będą odbywały się w zrównoważony sposób. Arval jest założycielem i członkiem sojuszu Element-Arval Global Alliance. Jest to najdłużej działający sojusz strategiczny w branży i światowy lider w zarządzaniu flotą, z ponad 3 mln pojazdów w 50 krajach. Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością BNP Paribas. W ramach organizacji, Arval jest częścią pionu Retail & Banking Services.
O BNP Paribas:
BNP Paribas jest czołowym bankiem europejskim o zasięgu międzynarodowym. Jest obecny w 72 krajach i zatrudnia ponad 202 000 pracowników, w tym ponad 154 000 w Europie. Grupa zajmuje kluczowe pozycje w trzech głównych rodzajach działalności: rynki krajowe i międzynarodowe usługi finansowe (ang. Domestic Markets and International Financial Services), gdzie sieci banków detalicznych i usług finansowych obsługuje pion bankowości i usług detalicznych (ang. Retail Banking & Services) oraz bankowość dla przedsiębiorstw i instytucji (ang. Corporate & Institutional Banking), która obsługuje dwie franczyzy: klientów korporacyjnych i inwestorów instytucjonalnych.
Grupa pomaga swoim klientom (osobom fizycznym, stowarzyszeniom społecznym, przedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorstwom, korporacjom oraz klientom instytucjonalnym) w realizacji ich projektów dzięki szerokiemu wachlarzowi rozwiązań: od finansowania, przez inwestycje i oszczędności po ochronę ubezpieczeniową. W Europie Grupa działa na czterech rynkach krajowych (w Belgii, Francji, we Włoszech i w Luksemburgu), a BNP Paribas Personal Finance jest europejskim liderem w kredytach konsumpcyjnych. BNP Paribas rozwija swój zintegrowany model bankowości detalicznej w krajach śródziemnomorskich, w Turcji i w Europie Wschodniej, posiada także szeroką sieć w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. W bankowości dla przedsiębiorstw i instytucji oraz działalności w zakresie międzynarodowych usług finansowych BNP Paribas również zajmuje czołowe miejsce w Europie, ma silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, i szybko rośnie w krajach Azji i Pacyfiku.