Rok 2025 będzie obfitował w ciekawe premiery motoryzacyjne. Wśród nich znajdą się liczne modele aut elektrycznych. Sprawdźmy, czego można się spodziewać.
Samochody elektryczne mają wiele zalet: często znacznie lepszą dynamikę od spalinowych odpowiedników, moment obrotowy dostępny od samego "dołu", coraz większe zasięgi, a przede wszystkim niskoemisyjność. Są przyjazne dla środowiska naturalnego, pomagają w walce ze zmianami klimatu, zaś prawidłowo eksploatowane, wcale nie okazują się drogie w eksploatacji. W bieżącym roku do salonów wjedzie wiele nowych modeli na prąd. Przyjrzyjmy się najciekawszym spośród nich.
Samochody elektryczne - premiery 2025 r.
W tym roku w Europie zadebiutuje Jeep Wagoneer S (może będzie dostępny również z napędem hybrydowym). Będzie to SUV z segmentu E, rywal takich aut jak Volvo EX90, Mercedes EQS SUV czy BMW iX. Samochód rozwija 600 KM oraz 837 Nm, natomiast jego zasięg na prądzie wynosić ma 480 km. Baterie o napięciu 400V mają 100 kWh pojemności, a ich naładowanie od 20 do 80 proc. ma zajmować jedynie 23 minuty. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 3,4 sekundy. Kierowcy liczyć będą mogli na napęd z pięcioma różnymi trybami jazdy: Auto, Sport, Eco, Snow, Sand, zaś elektryczne moduły napędowe (EDM) niezależnie napędzą przednie i tylne koła. W kabinie pojawi zestaw czterech wyświetlaczy, z czego jeden przed pasażerem - łącznie będą one miały 45 cali. Nie zabraknie charakterystycznego dla marki grilla z siedmioma żebrami. Sylwetka będzie nader aerodynamiczna - współczynnik oporu powietrza Cd wynosi jedynie 0,29.
Fani elektrycznych limuzyn klasy premium z pewnością zainteresują się Volvo ES90, które zajmie miejsce w gamie obok spalinowego S90. Auto będzie wyposażone w baterie o pojemności 107 kWh netto, a w ofercie znajdą się wersje z jednym lub dwoma silnikami oraz napędem na tylną lub obie osie. Atutem ma być bardzo duży zasięg, wynoszący blisko 700 km na jednym ładowaniu.
W tym roku na rynek wejdzie też Nissan Leaf - generacja trzecia. Czyli kolejna odsłona auta, jakie rozpoczęło erę elektryków. Tym razem nie będzie to ani pojazd miejski, ani kompaktowy hatchback, lecz crossover. Gama jednostek napędowych najprawdopodobniej zaczerpnięta zostanie od Renault, toteż obejmie dwa warianty o mocach 170 i 218 KM oraz bateriami 60 i 87 kWh. Odmiana Long Range zaoferować ma ponad 600 km zasięgu w cyklu mieszanym.
MG ES5 zastąpi model ZS EV, co oznacza, iż będzie elektrycznym SUV-em. Baterie mają mieć 49,1 lub 62,2 kWh pojemności netto - tyle samo, co w kompaktowym MG4. Prawdopodobnie dostępny będzie wariant Long Range z bateriami 77 kWh. Co ważne, baterie mają zaledwie 11 cm grubości, a zatem są... najcieńsze na świecie. Najpewniej, podobnie jak inne modele chińsko-brytyjskiej marki, także ES5 kusił będzie konkurencyjną ceną.
BYD Seagull poszerzy w tym roku ofertę chińskiego producenta. Ten mały miejski samochód będzie rywalem takich modeli jak Dacia Spring czy Leapmotor T03. Opakowany w nadwozie pięciodrzwiowego hatchbacka mierzy 3,78 m długości, 1,71 m szerokości oraz 1,54 m wysokości, przy rozstawie osi 2,5 m. Silnik generuje 75 KM i 135 Nm, zaś baterie mają 30 oraz 38,9 kWh pojemności. Zasięg wynosił będzie około 300 km w przypadku większych ogniw. W kabinie znajdzie się 10,1-calowy wyświetlacz systemu infotainment. Listę wyposażenia uzupełni łączność z Apple CarPlay i AndroidAuto, reflektory LED, kamera cofania, nawigacja, asystent głosowy i klimatyzację.
Suzuki e Vitara będzie elektrycznym wariantem bardzo popularnego auta spalinowego i hybrydowego, które pozostanie w ofercie japońskiego producenta. E Vitara od wersji spalinowej będzie się jednak znacząco różniła stylistyką, wyposażeniem oraz rzecz jasna napędem. Bazowa wersja zyska napęd na przód, rozwinie zaś 144 KM i 189 Nm momentu obrotowego. Korzystała będzie z baterii o pojemności 49 kWh. Wariant z większymi bateriami o pojemności 61 kWh zaoferuje 174 KM i 189 Nm w przypadku odmiany przednionapędowej, a przy wyborze napędy"ALLGRIP-e" rozwinie 184 KM oraz 300 Nm, korzystał też będzie z dwóch silników elektrycznych. Zasięg wynosił będzie prawdopodobnie około 400 km. Ci ciekawe, w standardzie samochód wyposażony zostanie w pompę ciepła.
Samochód elektryczny w wynajmie długoterminowym
Wynajem długoterminowy jest doskonałym rozwiązaniem dla kierowców, którzy pragną poruszać się samochodem spalinowym lub elektrycznym, ale jego zakupu nie uważają za opłacalną inwestycję. Jest to też bardzo dobry sposób na przetestowanie danego modelu auta lub rodzaju napędu, przykładowo dla osoby, która jeszcze nie jeździła pojazdem na prąd. Można spróbować, czy konkretny model jest właśnie dla nas, a po dwóch lub trzech latach zmienić auto na nowsze, podpisując nowy kontrakt. Warto pamiętać, że w motoryzacji, zwłaszcza w dziedzinie elektryków postęp następuje bardzo szybko, toteż dwa lub trzy lata oznaczają spore zmiany w technologiach proponowanych przez producentów.
Wynajem samochodu, inaczej auto na abonament, funkcjonuje w ten sposób, że kierowca odprowadza z góry wyliczone miesięczne raty, w cenie których otrzymuje do dyspozycji nowy (lub używany, zależnie) samochód albo pojazd służbowy z pakietem usług na określony czas oraz przebieg, zgodnie ze swoimi rzeczywistymi potrzebami i oczekiwaniami. Można w tym celu dostarczyć ofertę od dealera i skorzystać z naszego zewnętrznego finansowania lub skorzystać z naszych ofert z atrakcyjnymi rabatami. Wynajem długoterminowy adresowany jest zarówno dla osób fizycznych, jak i firm. Więcej informacji znaleźć można pod adresem: wynajem długoterminowy - usługi w ramach wynajmu długoterminowego.
Rozwiązanie to jest naprawdę korzystne pod względem finansowym, jak również wygodne oraz pozwalające zaoszczędzić czas. Wszystkimi aspektami dotyczącymi serwisu i wymiany opon zajmuje się usługodawca, który w razie potrzeby dostarcza również pojazdy zastępcze. Także cena ubezpieczenia zawarta jest w racie wynajmu - nie trzeba go samemu opłacać. Usługodawca odpowiada za wszelkie trudności, związane z zarządzaniem jednym wynajętym samochodem bądź całą flotą pojazdów.