Kierowcy flotowi korzystający z samochodów dostarczonych przez Arval mogą już zgłaszać szkody przez aplikację mobilną. Dzięki aplikacji My Arval Mobile można szybciej i prościej załatwić formalności, które wcześniej wymagały wypełniania dokumentów. Zdjęcia uszkodzeń także przesyłane są zdalnie, przez co części niezbędne do naprawy serwis zamówi z wyprzedzeniem, bez konieczności wizyty w warsztacie.
- Kierowca po kolizji może być zdenerwowany lub rozkojarzony – to moment, w którym chcemy zapewnić mu pełne wsparcie. Moduł zgłaszania szkód został zaprojektowany w taki sposób, by krok po kroku przeprowadzić go nie tylko przez proces zgłoszenia szkody, ale też pomóc mu zabezpieczyć miejsce wypadku. Postawiliśmy na krótkie, jasne komunikaty, proste pytania i bardzo intuicyjny wygląd aplikacji. Cały proces zgłoszenia szkody zajmuje najwyżej kilka minut – tłumaczy Anna Karnicka Driver Desk Manager.
Do zgłoszenia szkody, kierowca potrzebuje jedynie smartfona z zainstalowaną aplikacją My Arval Mobile i dostępem do internetu. Miejsce kolizji i rodzaj zdarzenia nie mają znaczenia. Nowa funkcjonalność w pierwszej kolejności dostępna jest dla klientów Arval, którzy użytkują pojazdy ubezpieczone przez Arval. Planowane jest stopniowe obejmowanie usługą na pozostałych pojazdów we flocie.
Kilka kroków w aplikacji
Po otwarciu zakładki w My Arval Mobile, kierowca najpierw otrzyma wskazówki, jak postępować tuż po kolizji. To krótka i prosta instrukcja, która pomoże zachować bezpieczeństwo, pozostawić auto w odpowiednim miejscu oraz właściwie oznaczyć miejsce zdarzenia. Jedno kliknięcie wystarczy by połączyć się z odpowiednim numerem alarmowym lub serwisem Arval Assistance. Jeśli kierowca czuje się dobrze i jest bezpieczny, może wykonać dalsze kroki by zgłosić szkodę zdalnie.
By przejść do modułu rejestracji szkód należy wybrać ikonę zgłoszenia szkody. Następnie udzielić odpowiedzi na pytania o miejsce wypadku lub stłuczki i uzupełnić dane osoby kierującej autem. Później – jednym kliknięciem – wybierać rodzaj kolizji, np. uszkodzenie szyby, wypadek z udziałem innego auta czy zderzenie z drzewem. Kolejny krok to oznaczenie na prostym schemacie uszkodzeń samochodu i wykonanie zdjęć. - Dobre zdjęcia to szansa na zaoszczędzenie czasu – tłumaczy Przemysław Gazda Head of Technical Department. – Dzięki nim możemy, analizując zakres uszkodzeń, wskazać odpowiedni serwis i zamówić właściwe części z wyprzedzeniem. Dla kierowcy oznacza to o jedną wizytę w warsztacie mniej i krótszy czas oczekiwania na powrót naprawionego pojazdu – dodaje.
Po dokonaniu tych formalności, które nie powinny zająć więcej niż 2-3 minuty, kierowca może wybrać preferowane miejsce i datę oględzin auta w serwisie i finalnie utworzyć zgłoszenie. Formalnie nie różni się ono niczym od tradycyjnie wypełnionego, papierowego dokumentu.
Zgłaszanie szkód to kolejna opcja dodana do aplikacji My Arval Mobile, która ułatwia zdalne załatwianie spraw związanych z użytkowanym samochodem. Dotychczas za pomocą smartfona możliwy był m.in. wybór zakładu wymiany opon i umówienie wizyty z odpowiednim wyprzedzeniem. Aplikacja gromadzi także najważniejsze informacje o aucie, zapewnia bezpośredni dostęp do podstawowych dokumentów pojazdu i umożliwia przechowywania kopii ważnych dokumentów kierowców.
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Goworek – agnieszka.goworek@arval.com - +48 22 45 45 500
Arval specjalizuje się w leasingu pojazdów z pełną obsługą oraz w nowych rozwiązaniach w zakresie mobilności. Łączna flota leasingowana przez Arval składa się z 1,3 mln pojazdów na całym świecie (grudzień 2019 r.). Każdego dnia ponad 7 000 pracowników Arval w 30 krajach oferuje klientom – od dużych międzynarodowych korporacji po mniejsze firmy i indywidualnych klientów detalicznych – elastyczne rozwiązania, które sprawią, że podróże staną się bezproblemowe i będą odbywały się w zrównoważony sposób. Arval jest członkiem założycielem sojuszu Element-Arval Global Alliance. Jest to najdłużej działający sojusz strategiczny w branży i światowy lider w zarządzaniu flotą, z ponad 3 mln pojazdów w 50 krajach. Firma Arval powstała w 1989 roku i jest w pełni własnością BNP Paribas. W ramach organizacji, Arval jest częścią pionu Retail & Banking Services.
O BNP Paribas:
BNP Paribas jest czołowym bankiem europejskim o zasięgu międzynarodowym. Jest obecny w 72 krajach i zatrudnia ponad 202 000 pracowników, w tym ponad 154 000 w Europie. Grupa zajmuje kluczowe pozycje w trzech głównych rodzajach działalności: rynki krajowe i międzynarodowe usługi finansowe (ang. Domestic Markets and International Financial Services), gdzie sieci banków detalicznych i usług finansowych obsługuje pion bankowości i usług detalicznych (ang. Retail Banking & Services) oraz bankowość dla przedsiębiorstw i instytucji (ang. Corporate & Institutional Banking), która obsługuje dwie franczyzy: klientów korporacyjnych i inwestorów instytucjonalnych.
Grupa pomaga swoim klientom (osobom fizycznym, stowarzyszeniom społecznym, przedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorstwom, korporacjom oraz klientom instytucjonalnym) w realizacji ich projektów dzięki szerokiemu wachlarzowi rozwiązań: od finansowania, przez inwestycje i oszczędności po ochronę ubezpieczeniową. W Europie Grupa działa na czterech rynkach krajowych (w Belgii, Francji, we Włoszech i w Luksemburgu), a BNP Paribas Personal Finance jest europejskim liderem w kredytach konsumpcyjnych. BNP Paribas rozwija swój zintegrowany model bankowości detalicznej w krajach śródziemnomorskich, w Turcji i w Europie Wschodniej, posiada także szeroką sieć w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. W bankowości dla przedsiębiorstw i instytucji oraz działalności w zakresie międzynarodowych usług finansowych BNP Paribas również zajmuje czołowe miejsce w Europie, ma silną pozycję w Ameryce Północnej i Południowej, i szybko rośnie w krajach Azji i Pacyfiku.